125 anys del MEV i 40 post del blog

MUSEU EPISCOPAL DE VIC

Un total de 40 post conformen el blog #MEV125. Una carpeta digital que va néixer per acostar, encara més, el museu al visitant.. Es va obrir al juliol del 2016, coincidint amb l’inici de la celebració dels 125 anys del Museu Episcopal de Vic. L’objectiu era ser un complement a les eines digitals amb les quals ja treballa el museu (web, xarxes socials, guies de visita…). No es tracta només que el visitant s’acosti al museu, sinó d’acostar el museu al visitant. La idea amb què va néixer aquest blog s’ha acomplert: ser un espai dinàmic de generació de continguts i relació directe amb l’usuari, un lloc per explicar i apropar de manera amena històries o publicacions breus d’interès sobre el museu, la seva col·lecció, la seva història i el treball del dia a dia. Gràcies als conservadors del MEV, Marc Sureda i Judit Verdaguer i la col·laboració de la resta de l’equip, el blog #MEV125 ens hem capbussat en aspectes molt diferents. Des dels «pares» de l’actual MEV, l’exorcisme a l’Edat Mitjana, com es fa la conservació preventiva d’obres o en quina obra del museu està inspirada l’àliga del bestiari festiu de Vic.

Però que el blog hagi arribat als 40 post no vol pas dir que es fongui. Totes aquestes publicacions perduren a la xarxa com un recurs digital més que estarà disponible per a aquelles persones interessades a descobrir curiositats i històries relacionades amb el museu. Des del MEV ja s’han realitzat altres experiències en format blog com el «Viatjar a l’Edat Mitjana» (enllaç) i «Pintar fa mil anys» (enllaç). No deixa de sorprendre com aquests blogs encara ara, tenen visitants que, sobretot a través de cercadors, troben i llegeixen aquests posts quan volen saber més del món medieval. En aquesta societat cada vegada més connectada i on més gent genera continguts, és important que el MEV hi aporti el seu granet de sorra.

Aquesta és la darrera actualització d’aquest blog. El museu continua immers amb la celebració del seu 125 aniversari. El mes d’octubre està prevista la inauguració d’una nova exposició temporal amb la qual tot l’equip treballa amb els cinc sentits. Però el millor post que us podem fer és el de convidar-vos a visitar o revisitar el MEV. Convidar-vos a passejar per les sales i endinsar-vos per un fons d’art medieval excepcional.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

* Les col·leccions del MEV  (enllaç)
* Actualitat del MEV (enllaç)
* Aprendre al MEV (enllaç)