Lletra i Esperit. Poesia religiosa al MEV

El MEV acull la segona edició de «Lletra i Esperit», un cicle de poesia en diàleg amb les obres del museu

El Museu Episcopal de Vic  presenta la segona edició del cicle «Lletra i Esperit», que té la voluntat de posar en diàleg la poesia i les diferents expressions artístiques amb les obres d’art del seu fons. El cicle segueix la mateixa estructura de l’any passat i tindrà dos espectacles es faran el 5 d’abril i l’11 de maig.

El divendres 5 d’abril la poetessa i rapsoda vigatana Fàtima Alemany, i el guitarrista Izan Rubio, amb la direcció escènica de Jordi Lara, presenten «Ramon de Mur, Versos i romanços». La proposta explica el retaule de Guimerà de Ramon de Mur, que es conserva en un dels espais més emblemàtics del MEV, a partir de la poesia de nova creació, obra de Fàtima Alemany i la música del guitarrista Izan Rubio, que acompanya l’espectacle poètic i protagonitza un recital amb diverses interpretacions musicals.

Els poemes són: un romanç, que presenta el context històric de l’època en què es va pintar el retaule, un diàleg dramatitzat sobre el passatge evangèlic del judici final, tema del quadre central del retaule, i un poema de vers blanc que presenta el contingut teològic del retaule. La darrera de les composicions poètiques és una cançó sobre la creació que posa el punt i final al recital.

Dia: divendres 5 d'abril
Hora: 19:30h (primera sessió) 20:30h (segona sessió)
Condicions: entrada lliure, reserva gratuïta d’entrades a la recepció del MEV, al telèfon 938869360 o al correu reserves@museuepiscopalvic.com.