Parlem d'art

La creu de Sant Joan de les Abadesses: una obra d'art excepcional. A càrrec de Marc Sureda, conservador del museu.

La creu de Sant Joan de les Abadesses és una obra d'art excepcional, i no només per la seva qualitat estètica. Hi ha altres aspectes menys coneguts d'aquest "tresor ocult" que val la pena descobrir. La creu és un dels rars exemples gòtics d'una antiga tipologia que, en allò essencial, es remunta als temps de Constantí. A més, la seva condició de reliquiari recentment descoberta, a més de connectar amb aquest passat prestigiós, permet estudiar millor quin eren els seus usos litúrgics en el si del monestir.

Dijous 25 de gener a les 18h. Sala d’actes del Museu Episcopal de Vic. Activitat gratuïta.