VIII Jornada d'Art i Cultura Religiosa a Catalunya: Art, Poder i Religió a l'Edat Mitjana

L'art religiós constitueix una part molt rellevant i extraordinària del patrimoni del nostre país i es configura, sens dubte, com un testimoni insubstituïble de la realitat històrica, social, material, espiritual i estètica del nostre passat, així com també de la nostra identitat. En aquest context, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), l'Institut Superior de Ciències Religioses de Vic (ISCRVic), amb la col·laboració del Museu Episcopal de Vic (MEV) i el suport de la Direcció General d'Afers Religiosos, proposen unes jornades per aprofundir en el coneixement del patrimoni religiós i cultural de Catalunya.

L’edició d’enguany es dedica a les relacions entre Església, art i poder. Si per una banda és un tòpic considerar l'Església com una institució de poder a l'Europa occidental de l'Edat Mitjana, d'altra banda les concepcions del poder manejades pels teòlegs de l'època i les relacions amb els poders civils van generar una variada gamma de posicionaments i de manifestacions artístiques que han deixat una petjada profunda en el patrimoni del nostre país.

La primera part de la jornada (matí) tindrà lloc al Seminari de Vic, seu de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Vic on s’impartiran les ponències i la taula rodona, i la segona part (tarda) tindrà continuïtat al Museu Episcopal de Vic (MEV).

Preu: 60 € - Fins el 19 de juny de 2019
          70 € - Del 20 al 27 de juny de 2019

Llocs d’impartició: Institut Superior de Ciències Religioses de Vic : Edifici Seminari. Ronda Camprodon, 2. Vic  i  Museu Episcopal de Vic: Plaça del Bisbe Oliba, 3, Vic

Descomptes: Alumnes UVic-UCC i ISCRVic degudament acreditats, Alumni UVic, persones majors de 60 anys i empreses i /o entitats que matriculin a tres o més persones: 10 % de descompte sobre el preu de la matrícula. (Descomptes no acumulables)