Del 4 de març al 25 de juny de 2016

116 anys de pintura catalana

L’exposició 116 anys de pintura catalana ressegueix tot un segle de l’art pictòric del nostre país, des de finals del segle XIX fins a l’actualitat. La mostra, que es podrà visitar a la sala d’exposicions temporals del Museu Episcopal de Vic fins el 25 de juny, vol ser un recorregut per la pintura catalana del segle XX a través de l’obra d’alguns dels creadors més destacats i tenint en compte els corrents artístics que, amb un ordre no sempre cronològic, configuren la història cultural de Catalunya.

Buscant un nexe amb l’any de la capitalitat cultural, s’ha optat per anomenar la mostra 116 anys de pintura catalana; 116 anys és un període de temps que permet englobar treballs representatius de les primeres avantguardes i de l’art contemporani. S’hi podran trobar obres d’autors que varen quedar encabits dins de moviments específics, que varen contribuir amb el seu treball a consolidar-los, i, també, obres d’autors amb llenguatges personals que han esdevingut figures esparses, que han desenvolupat la seva tasca defora de grups, ismes o generacions. A partir d’aquestes premisses, s’ha pogut reunir en un mateix espai una bona representació de les diverses formes d’expressió artística que sorgiren a casa nostra durant aquells anys, en completa harmonia amb allò que esdevenia a l’exterior, i, en conseqüència, una selecció de peces artístiques que habitualment només es poden veure exposades en diferents museus, fundacions o, fins i tot, formant part de col·leccions particulars. 116 anys de pintura catalana reuneix obres de: Ramon Casas; Santiago Rusiñol; Joaquim Sunyer; Joaquim Mir; Francesc Gimeno; Salvador Dalí; Joan Miró; Joan Brossa; Joan Ponç; Antoni Tàpies; Ràfols Casamada; Joan Hernández Pijuan; Miquel Barceló; Josep Guinovart; Perejaume; Alfons Borrell; Josep Vernis.