Del 4 de octubre de 2019 al 5 de enero de 2020

Visitation, 2008
Exposició temporal al Museu Episcopal de Vic
4 d'octubre de 2019 - 5 de gener de 2020

El Museu Episcopal de Vic acull temporalment una obra de Bill Viola, un dels artistes més destacats i amb més renom del panorama artístic internacional. L’obra forma part de l’exposició «Bill Viola. Miralls de l'invisible» que es podrà veure aquesta tardor a La Pedrera de Barcelona i que ofereix un ampli recorregut per la trajectòria de l'artista.

Bill Viola (Nova York, 1951) és un dels artistes més destacats i amb més renom del panorama internacional. Considerat un dels pioners del videoart, utilitza sofisticades tecnologies audiovisuals per explorar i expressar una preocupació constant per la naturalesa de l’ésser humà i la transitorietat de la vida. Centrat en qüestions universals com el naixement, la mort, el dolor, la redempció o el pas del temps, el seu treball obre camí als sentits per vehicular sentiments i generar estats d'ànim. En les seves creacions sense paraules la imatge se sent, s'escolta, remou i desvetlla profundes emocions.

Al MEV s'hi pot veure l'obra de Bill Viola «Visitation» en diàleg amb obres romàniques i gòtiques que ens parlen de tot allò que també ens revela Viola. Un diàleg fascinant entre la sensibilitat de l’artista i unes obres que disten més de set i vuit segles en el temps. Ens ho va fer veure el propi Viola quan, l’any 2009, va visitar el museu pensant ja en aquest projecte, i es va mostrar absolutament seduït per aquelles obres de marcat sentit religiós.

Simultàniament a la presentació d’aquesta mostra a La Pedrera, i amb el propòsit d’augmentar la irradiació de l’exposició arreu del territori amb la creació d’una xarxa de centres col·laboradors, es presenten alguns dels treballs en altres institucions culturals, tant a la ciutat de Barcelona —al Palau de la Música Catalana  i el Gran Teatre del Liceu— com en altres punts del país: Bòlit, Centre d’Art Contemporani. Girona, el Museu de Montserrat  i el Museu Episcopal de Vic. A més a més, també es pot visitar PLANTA. Fundació Sorigué, a Balaguer, on s’exposa permanentment una obra de Bill Viola
Fotografia: © Bill Viola Studio

Preu: inclòs amb l'entrada al museu

Organitza:
Museu Episcopal de Vic
Amb motiu de l’exposició "Bill Viola. Miralls de l’Invisible", La Pedrera

VISITES GUIADES
Dates: Divendres 25 d’octubre a les 17h; Dissabte 9 de novembre a les 17h; Dissabte 14 de desembre a les 17h
Condicions: s’aconsella reserva prèvia al tel. 93 886 9360 o a reserves@museuepiscopalvic.com
Preu: 3€ per persona

Possibilitat de realitzar visites guiades en grup, prèvia reserva de dia i hora.

Veure vídeo