Del 12 de juliol al 16 de novembre de 2008

El cel pintat. El baldaquí de Tost

El baldaquí de Sant Martí de Tost (Alt Urgell) és una obra excepcional del romànic català que es conserva en dos museus diferents. Mentre que el MEV posseeix la biga davantera i la cresteria, el MNAC conserva la taula-plafó. Per tal de donar al públic l’oportunitat de gaudir, per primera vegada, del conjunt sencer, ambdues institucions han decidit desenvolupar aquesta exposició temporal, la qual s’entén com un primer pas dins un projecte més ampli de retrobament de conjunts romànics dispersos per Catalunya, projecte que ja fou iniciat per la Junta de Museus de Catalunya l’any 2000. La mostra El cel pintat. El baldaquí de Tost és un suggeridor muntatge centrat en la reconstrucció original de l’obra que desvetllarà la singularitat del baldaquí com a moble litúrgic que tenia la funció de cobrir l’altar, i com a atribut de poder que simbolitzava la volta celeste.

Visitar l’exposició