Del 15 de setembre 2016 al 8 de gener 2017

Exposició temporal "Temps del Romànic. Art, vida i consciència"

Per què quan es parla de Catalunya sovint es parla també del temps del romànic? És cert que el romànic és un art sever, fosc i monòton? Ho era també el món feudal? Per què l’estètica i sobretot la simbologia del romànic són tan uniformes arreu d’Europa? I, dins d’aquesta unitat,què fa del romànic català un conjunt artístic singular? L’exposició "Temps del Romànic. Art, vida i consciència" permet redescobrir i interpretar el romànic català a partir dels lligams entre l’art i els seus promotors, entre la simbologia romànica i la societat a la qual s’adreçava. Mitjançant recursos audiovisuals i interactius, la mostra ofereix una visió fresca i actual d’aquest moment i d’aquest patrimoni, crucials en la història de Catalunya i d’Europa.

L'exposició ens presenta l’art, la societat i la cultura de Catalunya ara fa mil anys amb una aproximació interdisciplinària, que va de l’art i el pensament intel·lectual a la vivència de la gent corrent i ens convida a revisar les nostres idees sobre el romànic, a viatjar pels pobles i les ciutats de Catalunya i a descobrir-hi l’empremta dels qui van promoure i viure un patrimoni extens i singular.

Descarregar tríptic