Nit de Museus i DIM 2022

03–05–22

El MEV, Museu d’Art Medieval de Vic commemora els 20 anys de l’estrena del nou edifici de la plaça Bisbe Oliba amb una Nit de Museus especial que combinarà visites a l’interior de l’equipament i activitats a l’exterior. La nit del 14 de maig prendrà una dimensió màgica amb art, concerts, espectacles, jocs, disfresses i una plaça lúdica i festiva. D’altra banda, pel Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig, tant el MEV com el Museu de l’Art de la Pell (MAP) obriran les portes de forma gratuïta. Al MEV, a més, s'hi presentarà l’obra Sant Romà, de Joan Gascó.

NIT DE MUSEUS
14 de maig de 20h a 24h. Entrada gratuïta

A l'interior del Museu, s'intercalaran les visites de l'equip educatiu del MEV amb diferents actuacions artístiques: música, pintura i més seran els coprotagonistes d'aquesta nit oberta a tothom, amb la col·laboració de l'EART i l'EMVIC. Al lema del DIM d'aquest any s'hi troben tres mirades: la sostenibilitat; la innovació en la digitalització i l’accessibilitat. Seguint aquesta premissa, l'equip educatiu del Museu presentarà una sèrie d'obres que s'acompanyaran amb l'art de la pintura i de la música en directe:

- Retaule de Verdú - Educació i accessibilitat. Explicació de l’obra incidint en la feminitat durant l’edat mitjana i actuació del conjunt de corda de l’escola de música.

- Marededéu de Boixadors - Digitalització i accessibilitat. Explicació de com la digitalització 3D ens permet fer un museu més accessible. Pràctiques de digitalització amb el Trnio.

- Capa del Bisbe de Bellera - Sostenibilitat. Parlarem de la reutilització en l’art, tant medieval com contemporani, a través de tècniques com el collage i les arts tèxtils. L'explicació s'acompanyarà de l'actuació d'un conjunt de clarinets.

A més, el Museu comptarà amb el concert d'un cor acompanyat amb un conjunt de flautes de bec i amb la presència de dos alumnes de l'EART, que pintaran en directe a partir de les 20h i durant tota la nit a l'espai dels absis romànics. Paral·lelament, i durant tota la nit, també hi haurà un espai on es podrà jugar a jocs de taula, que s'ubicarà a la planta 2 del MEV.
Aquestes propostes es presenten en col·laboració amb l'EART i l'EMVIC.

La plaça Bisbe Oliba: oberta, lúdica i festiva

Per altra banda, la plaça Bisbe Oliba es dinamitzarà juntament amb el col·lectiu La Clota i el foodruck de La Creperia de Vic. El MEV i La Clota, doncs, presenten els següents espectacles musicals, que es duran a terme de 21h a 24h:

Fart d'enuig e tristor - Espectacle poètic,visual i sonor
Raquel Santanera Vila recitarà versos medievals catalans i contemporanis, Adrià Ballús Puigví ha versionat el Llibre Vermell de Montserrat per la seva guitarra elèctrica i Arnau Musach ha acabat arranjaments i ha creat projeccions.

3.lll.lll + SHOEG - Espectacle experimental gregorià  i il·lustració en viu
Estel Juvanteny (3.lll.lll) i Carlos Martorell (Shoeg), o la meitat del quartet que conformen ACTE DE FE, proposen tornar a explorar el romànic a partir de les seves pròpies metodologies: mentre Estel transforma en drones i traços el que passa al seu voltant, Carlos passa les veus i sonoritats pròpies de l'època pel túrmix dels seus sensors de moviment.

Zarza - Música ambiental
Un duo de baix i guitarra i veu que crea atmosferes denses i es remet a càntics antics i profans.

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS
18 de maig. Entrada gratuïta

Com cada any, el MEV obrirà les seves portes de forma gratuïta durant tota la jornada. Enguany, addicionalment, es presentarà a sales l’obra Sant Romà (1509-1510, Vic), de Joan Gascó. Es tracta d’un dipòsit al Museu per part de la Generalitat de Catalunya. La presentació serà a càrrec dels conservadors del MEV, Judit Verdaguer i Marc Sureda, a les 18h.

Per altra banda, i seguint amb la línia de les programacions anteriors del DIM, es donarà la benvinguda a la gent gran convidant un grup de persones grans a fer una visita especial al Museu.

Programa La Nit dels Museus 2022