El MEV participa en el projecte "CulturaMENT"

29–10–21

La cultura i les arts al servei de la salut mental de les persones grans

Durant la primera quinzena de novembre, el MEV participa a l’experiència pilot CulturaMENT, impulsada pels ajuntaments de 12 municipis -entre ells l'Ajuntament de Vic- i amb el suport de la Diputació de Barcelona. Es tracta d’una oferta d’activitats a mida per a persones grans amb inicis de demència i pel personal que en tenen cura, per tal d’ajudar-los en el seu benestar. Hi poden participar totes les institucions que tracten amb persones d’aquest col·lectiu, de forma gratuïta i amb reserva prèvia en horari de dimarts a divendres, d’11 a 13h i de 15 a 18h.

La cultura és una eina de transformació i d’inclusió social, valors que la fan especialment útil per a un dels col·lectius més vulnerables després de la pandèmia de la Covid19: les persones grans. La cultura és aquell element que crea vincles entre les persones, que fa que es reconeguin i s’identifiquin com a societat. La cultura pròpia ajuda també a entendre les altres cultures, a respectar-les, a valorar-les i a establir-hi llaços que ens permetin interactuar i intercanviar. Per això, la cultura és un important agent generador de benestar i potenciador per a la inclusió social d’aquells col·lectius en risc d’exclusió.

Així doncs, museus, música, teatre, dansa, arts visuals, cinema, circ i biblioteques són els àmbits d’actuació de CulturaMENT proposats als ajuntaments perquè esdevinguin espais on les persones grans millorin el seu estat d’ànim, estableixin una bona interacció personal i incrementin la seves capacitats cognitives.

Per a més informació i reserves podeu trucar al 938869360 o bé podeu escriure un correu a [email protected]