Capitell corintitzant asiàtic

Anònim

Romà, segle IV

Localització icon

Aquest tipus de capitell deriva dels corintitzants amb volutes en forma de S que trobem a Itàlia des de l'època antonina. Està ben conservat i fou buidat i reutilitzat com a pica d'aigua beneita probablement a l'església de Sant Francesc. A l'entorn del "kalathos" hi ha una corona de quatre fulles d'acant espinós. Les fulles es divideixen en cinc lòbuls d'extrems aguts de secció angulosa. Al centre de cada costat, entre la base de les fulles, hi ha un òvul d'on arrenquen dues volutes; l'espiral es recolza sobre les fulles d'acant. Entre les volutes, i en un espai triangular, s'hi disposen dues petites hèlices. Al centre de les cares de l'àbac, hi ha un motiu foliforme. S'ha realitzat un intens treball de trepant que confereix ombres i profunditat a la peça. Un acabat elemental i angulós ha permès datar-lo en època tardana.

Localització

Sala2 ,Planta-1