Anònim
Segon terç del segle XIV
Un dels aspectes més notables de les col·leccions d'escultura del Museu Episcopal de Vic és la riquesa de les seves sèries d'imatgeria mariana, ja que més enllà de la significació i de l'interès que pugui tenir cada una de les imatges de la Mare de Déu, individualment, el conjunt ofereix una àmplia representació de tipus i de variants, com també una visió bastant clara de l'evolució de la iconografia de la Mare de Déu entre el romànic i el gòtic. Fixem-nos, per exemple, en un detall d'aquesta imatge: l'ocell que el nen Jesús agafa per una ala i que li pica un dit. És un detall bastant freqüent entre les imatges gòtiques de la Mare de Déu que podem retrobar en altres peces del Museu, amb lleugeres variants. El veiem a la Marededéu de Boixadors, que s'acaba de comentar, i també l'ofereix la Marededéu MEV 10640 que s'exposa prop d'aquesta. Anteriorment podíem haver-lo vist en la imatge sedent MEV 450 i també en una altra peça ja comentada, la Marededéu MEV 63.
Sala6 ,Planta0
4 Romànic
5–6–7–8 Gòtic
Catalunya
Segon terç del segle XIV
Alabastre
70 x 28 x 18 cm
Probablement provinent de Vic (Osona)
MEV 10633