Predel·la del retaule de l'església de Santa Maria de Rubió

Mestre de Rubió

Tercer quart del segle XIV

Localització icon

Es coneix amb el nom de Mestre de Rubió un pintor anònim català molt influenciat per l'estil italogòtic, del qual es conserva "in situ" el gran retaule de l'església de Santa Maria de Rubió. El marcat italianisme del seu art ha fet suposar que es va formar en un primer moment a Barcelona a redós del taller dels germans Serra, per bé que hom ha relacionat directament el Mestre de Rubió amb el mateix taller del pintor Ramon Destorrents. El Mestre de Rubió sembla que es va traslladar a la Catalunya central, probablement a la ciutat de Manresa, des d'on va realitzar gran part de la seva producció artística. El retaule de Rubió conservat a l'església està dedicat a la Mare de Déu i mostra als guardapols els escuts de la família Boixadors, senyors de Rubió. A la predel·la conservada al Museu hi ha sis episodis de la Passió de Crist: l'oració a l'hort, la captura, Jesús davant Caifàs, la flagel·lació, Jesús camí del Calvari i la Pietat. L'estil del Mestre de Rubió es caracteritza per la realització d'unes composicions molt dinàmiques i equilibrades i per l'ús d'una gamma de colors molt rica que l'apropa a l'art posterior del gòtic internacional. El Museu conserva també del mateix Mestre de Rubió una predel·la procedent de l'església parroquial de Santpedor, amb escenes de la vida de sant Cosme i sant Damià, que s'exposa a la mateixa sala del Museu.

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Lloc d’execució

Catalunya