El MEV vol liderar el relat sobre l'art medieval de Catalunya

20–05–21

El Pla Estratègic 2030 que es presenta avui dijous també aposta per captar nous públics, ampliant els relats i adaptant-se a una societat que ha accelerat la seva digitalització.

El Museu Episcopal de Vic (MEV) vol liderar el relat sobre l'art medieval a Catalunya exercint una posició capdavantera entre els museus amb col·leccions d'art medieval del país i d'Europa. Aquest és un dels reptes que el MEV es planteja en el seu Pla Estratègic 2030 que es presenta públicament aquest dijous. El MEV també seguirà treballant per adaptar-se a la nova realitat del segle XXI fent una aposta per obrir-se a la ciutat i al país a través d'entitats o col·lectius, treballant en les accions de promoció turística de Vic o fent una clara aposta per les eines digitals. El director del MEV, Josep Maria Riba, ha assegurat en la roda de premsa de presentació que seguir tenint un museu de referència mundial requerirà d'un "esforç de posicionament i econòmic" per part de les institucions que formen part de la Junta del Museu.

El Pla Estratègic 2030 vol potenciar el relat i col·leccions de l'Edat Mitjana amb nous continguts que posin en valor la potent col·lecció de romànic i gòtic, referent a nivell mundial. Entre les accions que vol reforçar hi ha una aposta pel treball en xarxa amb altres museus d'art medieval o seguir amb la producció d'exposicions temporals que siguin referent a nivell europeu o que permetin observar la col·lecció amb mirades molt diferents.

El museu també es fa una aposta digital amb projectes com MEV: l’art medieval més digital que ja s'ha començat a executar gràcies al programa PO FEDER del Departament de Cultura de la Generalitat i que vol reforçar la dimensió virtual del museu per acostar-la a nous públics.

Un dels reptes pels propers anys és convertir-se en un veritable museu social obert a públics diversos, participatiu i amb fort impacte social. L'objectiu és potenciar la programació cultural i educativa amb una oferta innovadora que ajudi a ampliar el
segment d'usuaris i "arribant a aquells que no acostumen a visitar els museus", segons ha explicat el seu director, que considera que cal "un museu compromès i responsable amb la societat i l'entorn". Per això en full de ruta del MEV s'aposta per treballar amb diferents públics per ampliar-ne la quantitat i diversitat, fent del museu un espai de connexió social. També es vol ampliar la base de suport social de la institució i la connexió amb el teixit empresarial.

El nou pla estratègic també es fixa en el treball i l'organització interna. Entre aquests reptes s'aposta per una reorganització de l'equip de treball o per abordar l'adaptació de l'actual l'edifici a la sostenibilitat ambiental.

La reobertura després de la COVID-19 vol utilitzar-se com a un d'inflexió en aquesta nova aposta del MEV. El document s'ha realitzat al llarg de més d'un any i l'ha coordinat la consultora Momentum. A més de l'equip del treball del mateix museu també hi han participats molts d'altres agents com representants d'administracions públiques, institucions culturals, professionals de l'àmbit dels museus, entitats...

Descarregar nota de premsa