El MEV incorpora a les seves sales una nova obra del Taller dels Gascó

02–03–21

El Museu Episcopal de Vic (MEV) ha incorporat una nova obra a les seves sales. Es tracta de La Sagrada Família amb sant Joanet del pintor Perot Gascó, datable al segon quart del segle XVI. L'obra, d'una qualitat extraordinària i en un excel·lent estat de conservació, ha estat cedida en dipòsit pel col·leccionista d'art i mecenes, Joan-Artur Roura Comas.

La Sagrada Família amb sant Joanet es pot veure a la sala 13, juntament amb altres obres atribuïdes o documentades tant al pare Joan Gascó com al fill Perot o a altres membres del taller familiar. La incorporació enriqueix de manera notable la lectura de la col·lecció de pintura renaixentista del museu. L'obra serveix per seguir mostrant l'evolució estilística, tècnica i compositiva dels Gascó, un dels tallers més representatius amb els que el Renaixement va irrompre en l'art català i del que el MEV en conserva la seva producció més representativa.

A Perot Gascó se li atribueix fins a nou taules amb variants d'aquest tema, cinc de les quals es troben avui al MEV. L'artista, fill del pintor Joan Gascó, va estar al capdavant del taller familiar entre 1529 i la seva mort el 1546. Amb obres com La Sagrada Família amb sant Joanet, Perot Gascó introdueix al taller dirigit pel seu pare una pintura més moderna.

La voluntat del MEV de sumar amb col·leccions privades d'art medieval

El dipòsit d'aquesta obra és fruit de la generositat del col·leccionista Joan-Artur Roura i de la seva voluntat de col·laboració amb el
MEV i amb les institucions culturals i artístiques del país perquè la ciutadania pugui gaudir de l'art. El museu, tal com va transmetre
personalment a Roura fa unes setmanes, agraeix públicament aquest dipòsit. En aquesta mateixa línia, el MEV es proposa seguir aprofundint en les col·laboracions entre museus i col·leccions privades en la perspectiva d'un sistema cultural català més sòlid.

En els pròxims mesos està previst fer un acte de presentació de la peça amb la participació de Joan-Artur Roura. L'activitat es programarà en funció de l'evolució de la pandèmia i de l'autorització de les autoritats perquè els museus puguin programar activitats culturals per a grups.

FITXA DE L'OBRA
Perot Gascó
La Sagrada Família amb sant Joanet
Vic (?), 1529-1546