RecuperArt: visites terapèutiques per a professionals de l'ICS

El Museu Episcopal de Vic, el Museu de la Pell d’Igualada i la gerència territorial de l’ICS a la Catalunya Central proposen durant el mes de juny noves visites guiades als dos museus amb l’objectiu de oferir als professionals sanitaris un activitat de relax i un espai de recuperació emocional de l’estrès viscut per la pandèmia de la  Covid-19.
El MEV ha dissenyat una activitat orientada a prendre consciència de com l’art pot ser beneficiós per a la salut mental. La proposta d’slow looking consistirà en observar una obra romànica i una de gòtica amb la finalitat no només de mirar una obra d’art sinó d’experimentar-la d’una forma més profunda i emocional. Les peces escollides estan relacionades amb la medicina i la cura personal i són el Frontal d’altar de la Mare de Déu del Coll: El part i el naixement i el compartiment de retaule amb Sant Agustí: Recolliment personal i cura interior.