Àmfora àtica de figures negres

Arqueologia

Atribuïda al pintor de Saint Audries

Grec, segona meitat del segle VI aC

Localització icon

L'àmfora, que servia per portar i aconduir líquids, presenta vernís negre-rogenc a tot el vas, amb l'excepció dels requadres on es desenvolupa el tema, entre les nanses que divideixen el vas en dues cares on es repeteix la mateixa escena. A l'arrencament de la base hi ha un motiu radial pintat, així com tres línies pintades a sota de l'escena i a la vora del peu. El tema central és el de l'acomiadament d'una quadriga. Un auriga, a la dreta, vestit amb túnica llarga i enfilat dalt del carro tibant les regnes dels cavalls es disposa a marxar; a l'esquerra, un jove nu amb llança fa senyal d'acomiadar-se. Un ocell vola entre l'auriga i els cavalls. Una cadena trenada de palmetes dobles corona l'escena. Tres exemplars molt similars atribuïts al mateix pintor es troben al Metropolitan Museum de Nova York.

Sala2 ,Planta-1

1 Història del Museu

2 Arqueologia

3 Lapidari