Compartiment principal d'un retaule dedicat a la Mare de Déu

Mestre de Glorieta

Segon quart del segle XV

Localització icon

El nom d'aquest pintor prové d'aquesta taula amb la figura de la Mare de Déu amb l'Infant provinent de Glorieta, ingressada al Museu a finals del segle XIX en l'època de la seva fundació. Correspon al període central de la seva activitat artística, la qual es va desenvolupar al llarg del segon quart del segle XV en terres tarragonines. La figura de la Mare de Déu està representada amb un cànon molt estilitzat i el seu rostre està tractat d'una manera delicada i mòrbida, la qual cosa l'acosta ja a la nova estètica més humanista impulsada per Bernat Martorell. D'un període anterior el Museu conserva cinc petits compartiments d'un retaule dedicat a la Mare de Déu i santa Caterina provinents de Mas de Bondia (Montornès de Segarra), en els quals es pot apreciar encara la gran influència de l'obra de Ramon de Mur sobre aquest mestre. Això es fa molt palès en les composicions escenogràfiques i amb l'ús molt viu i contrastat dels colors tan propi de la primera etapa del gòtic internacional.

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Lloc d’execució

Escola tarragonina