Anònim
Segon quart del segle XIV
Aquesta imatge de la Mare de Déu sedent és, com el retaule de la Passió de Bernat Saulet, un reflex de l'activitat dels escultors especialitzats en la talla de l'alabastre que van treballar a Sant Joan de les Abadesses. Procedeix d'Ogassa, ben a prop de Sant Joan. Concretament, de l'església de Sant Martí d'Ogassa, on era venerada com a Marededéu del Puig de França i on actualment n'hi ha una reproducció exacta. El frare dominicà Narcís Camós, en la seva coneguda obra "Jardín de María plantado en el Principado de Cataluña" (1657), fa un inventari de l'extensió del culte marià en terres catalanes i recull una llegenda sobre l'origen d'aquesta imatge segons la qual hauria estat portada per uns pelegrins francesos. Aquesta llegenda es contradiu obertament amb les evidències estilístiques que, com ja hem dit, ens permeten considerar-la entre les obres produïdes pel taller de Sant Joan de les Abadesses durant el segon quart del segle XIV.
Sala5 ,Planta1
9–10–11 Gòtic
12–13–14 Renaixement
15–16 Teixit i indumentària
17 Vidre
Catalunya
Segon quart del segle XIV
Alabastre
68 x 30,5 x 25 cm
Provinent de l'església de Sant Martí, Ogassa (Ripollès)
MEV 7035