Medalla anual de Pius X

Francesco Bianchi

1909

Localització icon

Les medalles anuals mostren els fets més importants que han succeït en el papat al llarg de l'any: celebracions, festes, inauguracions d'edificis públics... En la medalla que ens ocupa es recorda la inauguració d'una nova seu per a la Pinacoteca Vaticana. Els museus vaticans, dels quals forma part la Pinacoteca, són un conjunt de galeries i museus iniciats al segle XVIII per Benet XV amb el Museo Sacro i per Climent XIII amb el Museo Profano. Climent XIV continuà l'empresa museística vaticana, culminada per Pius VI amb el Museo Pio-Clementino. Més endavant s'hi afegiran el Museo Gregoriano Etrusco i el Museo Gregoriano Egiziano, entre d'altres. Serà en aquestes sales i galeries on mossèn Gudiol, traslladat a Roma l'any 1894, coneixerà les darreres aportacions científiques de l'arqueologia cristiana, així com les tècniques museogràfiques i museològiques més modernes.

Localització

18 Pell