Compartir

Frontal d'altar de Sant Vicenç d'Espinelves

Romànic

Anònim

Vers el 1187

Localització icon

L'autor d'aquest frontal d'altar és el mateix que a finals del segle XII va realitzar les pintures murals d'una absidiola dedicada a sant Tomàs Becket de l'església de Santa Maria d'Ègara (Terrassa). Aquest cas és un dels exemples més significatius per demostrar que en moltes ocasions els autors de les pintures murals i dels frontals d'altars eren els mateixos tallers. Des d'un punt de vista estilístic aquest frontal està relacionat amb les pintures d'aquesta època de la regió francesa del Poitou. A l'església de Sant Vicenç d'Espinelves l'any 1187 es va aixecar una nova nau amb un absis, moment en el qual cal suposar que es va instal·lar aquest frontal d'altar dedicat a la Verge. El frontal està presidit per la figura de la Mare de Déu i l'Infant dintre d'una màndorla sostinguda pel lleó, símbol de l'evangelista Marc, i el brau, símbol de l'evangelista Lluc. Als compartiments laterals superiors hi ha per un costat l'escena de l'Adoració dels Reis Mags –Gaspar, Baltasar i Melcior– guiats pel gran estel de vuit puntes que apareix sobre de la màndorla, i per l'altre l'episodi de l'entrada de Jesús a la ciutat de Jerusalem. Als dos compartiments inferiors hi ha els sis profetes que van predir la vinguda del Messies, els quals porten un filacteri amb la inscripció del seu nom que els identifica: Isaïes, Jeremies, David, Ezequiel, Daniel i Zacaries. Veure article a Viquipèdia

Llegir més

Localització

Sala4 ,Planta0

4 Romànic

5–6–7–8 Gòtic

Detalls de l’obra

Lloc d’execució

Tallers de Vic

Període

Vers el 1187

Material

Pintura al tremp sobre fusta de roure

Dimensions

87,5 x 147 x 8 cm

Procedència

Provinent de l'església de Sant Vicenç d'Espinelves (Osona)

Número d’obra

MEV 7